Termin 28.09-01.10.2025
szkolenie STACJONARNE
MIEJSCE SZKOLENIA Zakopane Hotel Logos ***
www.logos-zakopane.pl
Cena: 1990 PLN
od osoby
🗓 TERMIN SZKOLENIA: 28 września – 01 października 2025 r.
MIEJSCE SZKOLENIA Hotel Logos *** Zakopane www.logos-zakopane.pl
(Hotel Logos zlokalizowany jest 6 minut “spacerkiem” od Krupówek )
W CENIE SZKOLENIA:
wykłady, materiały, konsultacje, certyfikat, 3 noclegi w pokojach 2- osobowych, pełne wyżywienie (3 x śniadanie, 2 x obiad, 3 x kolacja, ) oraz parking hotelowy pokoje 1-osobowe dodatkowo płatne – 600 zł – rezerwacja do 02 września 2025 r. W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 21 dni od dnia rozpoczęcia szkolenia (tj. po 07 września 2025 r.) jednostka zgłaszająca ponosi 100% odpłatności za szkolenie tj. 1990 PLN – niezależnie od powodu rezygnacji GSPS zastrzega sobie możliwość zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.
ramowy program szkolenia:
Poprawa zarządzania i komunikacji w OPS w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi,
rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy
- Tworzenie więzi interpersonalnych z współpracownikami
- Specyfika relacji w miejscu pracy czyli Partnerstwo i Równość ponad wszystko
- Mój współpracownik to konkurent czy przyjaciel- Korzyści ze współpracy w zespole
- Skuteczne sposoby tworzenia warunków współpracy w całej organizacji
- Tworzenie i przestrzeganie umów osobistych z współpracownikiem
- Profesjonalna komunikacja z współpracownikiem. Zasady udzielania konstruktywnego feedbacku
- Czym jest konstruktywny feedback?
- FUKO, SPINKA- czyli ćwiczenie konstruktywnych sposobów przekazania informacji zwrotnej
- SAR jako najczęstszy schemat przyjmowania informacji zwrotnej
- Definicja mobbingu – prawo, a spojrzenie praktyczne
- Mobbing, a dyskryminacja – różnice
- Co jest, a co nie jest mobbingiem – zachowania spełniające znamiona mobbingu/kategorie wg. Leymanna
- Cechy organizacyjne wyzwalające Mobbing
- Kryteria zjawisk mobbingowych (sposoby nękania pracowników)
- Aspekty Psychologiczne Mobbingu
- Społeczne mechanizmy mobbingu: stygmatyzacja, zagłuszanie, wykluczenie.
- Etapy rozwoju mobbingu – skutki psychologiczne dla pracowników.
- Wpływ mobbingu na zdrowie i psychikę pracownika.
- Zjawisko „Kozła Ofiarnego” czyli kreowanie ofiary mobbingu.
- Osobowość i zachowania mobbera i ofiary.
- Metody i techniki obrony przed mobbingiem.
- Sposoby reagowania na doświadczania zjawisk mobbingu.
- Skuteczne sposoby reagowania na zachowania osoby mobbingującej.
II. Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy,
radzenie sobie ze stresem, pozytywna psychologia, dobrostan psychiczny
1) Zarządzanie Emocjami i skutkami odczuwania Stresu
- Bezpieczeństwo psychologicznie i przyjazne środowisko pracy.
- Zarządzanie emocjami i stresem ( sposoby radzenia sobie z gniewem , stresem)
- Skuteczne sposoby zarządzanie własną energią życiową,
- Stereotypy, oceny w postrzeganiu
- Zniekształcenia poznawcze – czyli co nas nakręca…
- Skuteczne komunikowanie o swoich emocjach, uczuciach, potrzebach
2) Znaczenie i funkcje komunikacji w naszym życiu zawodowym:
- Zasady efektywnej komunikacji w zespole i na poziomie kierownik– podwładny.
- Wpływ przeżywanych emocji na jakość komunikacji.
- Zarządzanie swoimi emocjami tak, aby komunikacja nadal była skuteczna.
- Ujawniać swoje odczucia, emocje czy może lepiej pewne rzeczy przemilczeć
- Komunikacja na wdechu czyli jak rozumiemy i interpretujemy komunikaty innych osób- poznanie mechanizmu zniekształceń poznawczych w komunikacji, naiwnego realizmu, błędy perspektywy, błędy atrybucji.
- Siła aktywnego słuchania doskonała i naturalna parafraza
3) Po dobrej stronie mocy w trudnych sytuacjach, kiedy myślimy i działamy inaczej, różnorodnie czyli trening akceptacji
- A co jeśli moja koleżanka/mój kolega ma inne zdanie?
- Jak przyjmować informacje zwrotne od pracowników – pozytywne i negatywne, uzasadnione
i nieuzasadnione. - Konfrontowanie swoich poglądów i opinii w pracy to skuteczny sposób na rozwój kompetencji?,
czy wręcz przeciwnie sposób na destrukcje współpracy..?
4) Zarządzanie poziomem własnego pobudzenia emocjonalnego- zasady 8 x „O…”
- W poszukiwaniu szczęścia w miejscu pracy, czyli praktyczny wymiar modelu PERMA
- Szybkie techniki relaksacyjne
- Sposoby radzenia sobie z gniewem, porwaniami emocjonalnymi
- Skuteczne techniki oczyszczania organizmu i psychiki ze skutków działań pod wpływem stresorów
5) Skuteczna komunikacja w trudnych emocjonalnie sytuacjach
- Skuteczne komunikowanie o swoich emocjach, uczuciach, potrzebach
- Efektywne konfrontacje z drugą osobą jako element zapobiegania stresom w przyszłości?
- Opracowanie wzorców i technik rozwiązywania trudnych sytuacji, np. podczas rozmowy
z klientem „roszczeniowym”, „sarkastycznym”, „dominującym - Przeprowadzenie trudnych rozmów,
- Moi współpracownicy komunikują się z mną skrótami i emocjonalnie zwracają nam uwagę
– pozytywnie i negatywnie, w sposób uzasadniony i nieuzasadniony
