Podniesienie kompetencji pracowników zatrudnionych w obszarze pomocy społecznej -zarządzanie stresem, komunikacja w zespole oraz przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu

Termin 28.09-01.10.2025  
szkolenie STACJONARNE

MIEJSCE SZKOLENIA Zakopane Hotel Logos ***

www.logos-zakopane.pl

Cena: 1990 PLN

od osoby

🗓 TERMIN SZKOLENIA: 28 września – 01 października 2025 r.
MIEJSCE SZKOLENIA Hotel Logos *** Zakopane www.logos-zakopane.pl
(Hotel Logos zlokalizowany jest 6 minut “spacerkiem” od Krupówek )

W CENIE SZKOLENIA:
wykłady, materiały, konsultacje, certyfikat, 3 noclegi w pokojach 2- osobowych, pełne wyżywienie (3 x śniadanie, 2 x obiad, 3 x kolacja, ) oraz parking hotelowy pokoje 1-osobowe dodatkowo płatne – 600 zł – rezerwacja do 02 września 2025 r. W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 21 dni od dnia rozpoczęcia szkolenia (tj. po 07 września 2025 r.) jednostka zgłaszająca ponosi 100% odpłatności za szkolenie tj. 1990 PLN – niezależnie od powodu rezygnacji GSPS zastrzega sobie możliwość zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

ramowy program szkolenia:

Poprawa zarządzania i komunikacji w OPS w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi,
rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej
i wspierania integracji w miejscu pracy

  1. Tworzenie więzi interpersonalnych z współpracownikami 
  • Specyfika relacji w miejscu pracy czyli Partnerstwo i Równość ponad wszystko
  • Mój współpracownik to konkurent czy przyjaciel- Korzyści ze współpracy w zespole 
  • Skuteczne sposoby tworzenia warunków współpracy w całej organizacji
  • Tworzenie i przestrzeganie umów osobistych z współpracownikiem
  1. Profesjonalna komunikacja z współpracownikiem. Zasady udzielania konstruktywnego feedbacku 
  • Czym jest konstruktywny feedback?
  • FUKO, SPINKA- czyli ćwiczenie konstruktywnych sposobów przekazania informacji zwrotnej
  • SAR jako najczęstszy schemat przyjmowania informacji zwrotnej
  1. Definicja mobbingu – prawo, a spojrzenie  praktyczne
  • Mobbing, a dyskryminacja – różnice
  • Co jest, a co nie jest mobbingiem – zachowania spełniające znamiona mobbingu/kategorie wg. Leymanna
  • Cechy organizacyjne wyzwalające Mobbing
  • Kryteria zjawisk mobbingowych (sposoby nękania pracowników)
  1.  Aspekty Psychologiczne Mobbingu
  • Społeczne mechanizmy mobbingu: stygmatyzacja, zagłuszanie, wykluczenie.
  • Etapy rozwoju mobbingu – skutki psychologiczne dla pracowników.
  • Wpływ mobbingu na zdrowie i psychikę pracownika.
  • Zjawisko „Kozła Ofiarnego” czyli kreowanie ofiary mobbingu.
  • Osobowość i zachowania mobbera i ofiary. 
  1.  Metody i techniki obrony przed mobbingiem.
  • Sposoby reagowania na doświadczania zjawisk mobbingu.
  • Skuteczne sposoby reagowania na zachowania osoby mobbingującej.

II. Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy,
    radzenie sobie ze stresem, pozytywna psychologia, dobrostan psychiczny

     1)  Zarządzanie Emocjami i skutkami odczuwania Stresu

  • Bezpieczeństwo psychologicznie i przyjazne środowisko pracy.
  • Zarządzanie emocjami i  stresem ( sposoby radzenia sobie z gniewem , stresem)
  • Skuteczne sposoby zarządzanie własną energią życiową,
  • Stereotypy, oceny w postrzeganiu
  • Zniekształcenia poznawcze – czyli co nas nakręca…
  • Skuteczne komunikowanie o swoich emocjach, uczuciach, potrzebach

     2) Znaczenie i funkcje  komunikacji w naszym życiu zawodowym:

  • Zasady efektywnej komunikacji w zespole i na poziomie kierownik– podwładny.
  • Wpływ przeżywanych emocji na jakość komunikacji.
  • Zarządzanie swoimi emocjami tak, aby komunikacja nadal była skuteczna.
  • Ujawniać swoje odczucia, emocje czy może lepiej pewne rzeczy przemilczeć
  • Komunikacja na wdechu czyli jak rozumiemy i interpretujemy komunikaty innych osób- poznanie mechanizmu zniekształceń poznawczych w komunikacji, naiwnego realizmu, błędy perspektywy, błędy atrybucji.
  • Siła aktywnego słuchania doskonała i naturalna parafraza

     3)  Po dobrej stronie mocy w trudnych sytuacjach, kiedy myślimy i działamy inaczej,  różnorodnie czyli trening akceptacji

  • A co jeśli moja koleżanka/mój kolega ma inne zdanie?
  • Jak przyjmować informacje zwrotne od pracowników – pozytywne i negatywne, uzasadnione
    i nieuzasadnione.
  • Konfrontowanie swoich poglądów i opinii w pracy to skuteczny sposób na rozwój kompetencji?,
    czy wręcz przeciwnie sposób na destrukcje współpracy..?

      4) Zarządzanie poziomem własnego pobudzenia emocjonalnego- zasady 8 x „O…”

  • W poszukiwaniu szczęścia w miejscu pracy, czyli praktyczny wymiar modelu PERMA
  • Szybkie techniki relaksacyjne
  • Sposoby radzenia sobie z gniewem, porwaniami emocjonalnymi
  • Skuteczne techniki oczyszczania organizmu i psychiki ze skutków działań pod wpływem stresorów 

      5) Skuteczna komunikacja w trudnych  emocjonalnie sytuacjach

  • Skuteczne komunikowanie o swoich emocjach, uczuciach, potrzebach
  • Efektywne konfrontacje z drugą osobą jako element zapobiegania stresom w przyszłości?
  • Opracowanie wzorców i technik rozwiązywania trudnych sytuacji, np. podczas rozmowy
    z klientem „roszczeniowym”, „sarkastycznym”, „dominującym
  • Przeprowadzenie trudnych rozmów,
  • Moi współpracownicy komunikują się z mną skrótami i emocjonalnie zwracają nam uwagę
    – pozytywnie i negatywnie, w sposób uzasadniony i nieuzasadniony